Rynek Infrastruktury
Na tym odcinku montowane są ostatnie znaki poziome, ekrany akustyczne i bariery ochronne. Na ukończeniu są również prace porządkowe i wykończeniowe. Obecnie wszystkie wykonane roboty na trasie głównej są systematycznie odbierane przez odpowiednie służby i GDDKiA, co ma na celu naj najszybsze udostępnienie kierowcom 45-kilometrowego odcinka Czerniewice – Pikutkowo.
Na 45-kilometrowym fragmencie autostrady kończono w zeszłym tygodniu prace na trasie głównej, na obiektach mostowych oraz przy montażu ekranów akustycznych. Wykonawcy udało się również osiągnąć kamień milowy w postaci przekazania dokumentacji. Umożliwia to inwestorowi wystąpienie z wnioskiem o warunkowe pozwolenie na użytkowanie pasa jezdnego autostrady do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
Prowadzone są również czynności odbiorowe przez odpowiednie Komendy Państwowej Straży Pożarnej, Komendy Policji, Powiatowe Inspektoraty Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska i Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Rozpoczęto również audyt z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Odcinek z Pikutkowa do Czerniewic posiada 41 obiektów inżynierskich, 200 km barier, 100 km ogrodzeń i siatek ochronnych, 56 zbiorników retencyjnych, 20 km ekranów akustycznych i 25 tys. sztuk osłon przeciwolśnieniowych, które podlegają kontroli. Zakończenie czynności odbiorowych zaplanowano do 13 grudnia tego roku.
Pozytywne protokoły odbiorów umożliwią uzyskanie warunkowego pozwolenia na użytkowanie pasa jezdnego autostrady z Czerniewic do okolic Włocławka. Ten fragment stanowi 70 procent całej budowanej autostrady z Torunia do Kowala.
Na pozostałym odcinku trasy kontynuowane były w zeszłym tygodniu prace na trasie głównej i obiektach mostowych. Roboty są prowadzone siedem dni w tygodniu, do późnych godzin nocnych. Z uwagi na występujące jednak w tygodniu opady deszczu odwołano niektóre prace. Po ustaniu opadów prace były kontynuowane a dzięki wykorzystaniu nagrzewnicy i suszarki przy mniej korzystnych warunkach atmosferycznych można było prowadzić prace przy układaniu masy i wykonywaniu oznakowania poziomego.
Na odcinku z Czerniewic do Brzezia wykonano już wszystkie elementy wymagane do uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Z kolei na odcinku z Brzezia do Kowala prace wciąż są kontynuowane. Zrealizowano na nim 86 procent nasypów i 83 procent wykopów. Podbudowa pomocnicza z kruszywa jest gotowa w 79 procentach, a podbudowa zasadnicza w 84. Warstwę wiążącą ułożono w 61 procentach, a warstwę ścieralną w 50.